top of page

משתתפי התוכנית זוכים להזדקף

חווים את השפעת היציבה המודעת על תחומי החיים השונים הבא לידי ביטוי בבטחון עצמי, דימוי גוף, ריכוז ולא לשכוח את התפקוד המיטבי של איברי הגוף כולו כשהיציבה שלנו פיקס!

תוכנית היציבה המודעת

במסגרת התוכנית אנו מגייסים את כל החושים והתודעה לטובת שינוי הרגל היציבה. אנו עומדים לעשות את זה בעזרת מודעות לתבנית היציבה החדשה, הפנמה פיזית – תודעתית ותרגול השליטה של השרירים הצמודים לשלד - מבפנים החוצה.

יציבה זה הרגל

כמו כל הרגל, בשביל לשנות אותו צריך לדעת איך צריך להתגייס לקראתו שום מכשיר חיצוני לא יעשה את העבודה, אין יציבה אחת טובה לכולם יש צורך במעורבות ונחישות לעשות את השינוי.

רכישת הרגלי יציבה נכונה

כדי לשנות הרגל יציבה יש צורך לדעת מה הליקוי הקיים, איזו יציבה תהיה נכונה לך, לבצע תרגול נכון בתנוחה רלבנטית. לדוגמא, אם רוב היום שלך הוא בישיבה, אנו בונים את התרגול כך שבסופו של דבר הישיבה תהיה מיטבית.

כדי לשנות הרגל יש צורך במוטיבציה גבוהה, צריך לרצות ולהתמיד בתרגול.לדוגמא, אפשר ללמד את הגוף לכתוב ביד שמאל (אם היד הכותבת שלך היא ימין).לא יעזור לעבוד על שרירי יד שמאל, אלא צריך להתאמן בכתיבה ביד שמאל.

Read More

1

התרגול בתנוחה הרלבנטית יוצר חיווטים וקשרים חדשים במוח ולאחר תרגול והתמדה, הנה יד שמאל שלך כותבת בלי בעיות. בעבודה על יציבה נכונה נוצר קשר בין המוח למנח האיברים זה מעל זה. זו שפה שלא שוכחים לאחר התרגול וההטמעה.

Read More

2

ברגע שזה מוטמע זה שלך! כמו רכיבה על אופניים, נגינה על פסנתר או נהיגה.

Read More

3

עניין נוסף הוא לשמור על ההרגל החדש, נעבוד גם על זה בתוכנית.כל משתתף מתרגל את היציבה הנכונה לו אישית, משנן את התרגול פיזית ותודעתית תוך שימוש בחושי הראיה, השמיעה והמגע עד הטמעתו להרגל חדש.

Read More

4

איך נוצר שינוי הרגל?

האם חגורת גב, חדר כושר או אביזרים חיצוניים יכולים לשפר את היציבה?

כדי להטמיע שפה חדשה בזיכרון, המוח צריך לקבל אותות מחוש הראייה, השמיעה והתחושה. המידע מועבר בו זמנית בשלושת הערוצים וכך נוצר קישור במוח. המוח לומד לחבר בין מה שהוא רואה, שומע וחש, לגוף. המידע שנקלט במוח מייצר קשר עצבי שנשמר בזיכרון שלנו לאורך זמן. לכן, רק תיקון יציבה שנעשה דרך שלושת הערוצים הללו במקביל, יוצר קשר נוירולוגי חזק מאוד הנטמע בזיכרון הארוך טווח ומאפשר שימוש אוטומטי כמו היכולת ללכת, לנגן ולרכב באופניים. לא ניתן לשנות הרגל של יציבה בעזרת מתמך חיצוני כמו חגורת גב או אימון גופני. כל תמיכה, גירוי חיצוני (ביופידבק) אימון שרירי כוח או תנועה ללא הבנה מעמיקה של עקרונות היציבה וכללי התיקון בהקשר של תנוחת תיקון מותאמת, לא יביאו לשינוי המיוחל מפני שהם לא מייצרים קשרים חדשים במוח והבנה אוטומטית מתוך התת מודע.

אביזרים חיצוניים וחדר כושר לא ישנו את היציבה שלכם!
 שינוי אמיתי שיחזיק חיים שלמים יכול להתחולל אך ורק על ידי יצירת דפוסי יציבה עצביים חדשים במוח - וזאת מהות היציבה המודעת 

מדהים איך נעלמו לי כאבי הצוואר שסבלתי מהם שנים מרוב ישיבה של שעות בעבודה.

פתאום הבנתי שהלכתי כפופה וזה היה חלק ממי שאני. עכשיו שאני הולכת ישר, יש לי יותר בטחון בעצמי ואנשים מחמיאים לי.

החיים שלי השתנו מההזדקפות של הגוף. אני מצליחה להשיג את מה שחלמתי ולא הצלחתי שנים.

כל כך הרבה דברים השתנו לי מהתוכנית, היום אני יותר בטוח בעצמי.

תוכנית היציבה המודעת

בפיתוחה של איריס ברא"ז פיזיותרפיסטית

תהליך פיזי תודעתי לשינוי הרגלי יציבה

משתתפי התוכנית הזוכים להזדקף חווים את השפעת היציבה
המודעת על תחומי החיים השונים הבא לידי ביטוי בבטחון עצמי, דימוי גוף וריכוז.

שינוי קבוע ללא מאמץ

שינוי הרגלי יציבה

תהליך הזדקפות בגוף ובנפש

מסע אישי בתמיכה קבוצתית

תוכנית היציבה המודעת

התוכנית מתקיימת בקליניקה בצפון תל אביב, מתחילים באבחון, מקשיבים להרצאה ומתרגלים בקבוצה, פעמיים בחודש במשך חצי שנה.
אנו מגייסים את כל החושים והתודעה לטובת שינוי הרגל היציבה.
אנו עומדים לעשות את זה בעזרת מודעות לתבנית היציבה החדשה, הפנמה פיזית – תודעתית ותרגול השליטה של שרירי היציבה מבפנים החוצה.

איריס ברא״ז

מפתחת השיטה

נעים להכיר, שמי, איריס בראז ,פיזיותרפיסטית מומחית לטיפול בליקויי יציבה ועקמת ומפתחת תוכנית היציבה המודעת. אחרי 20 שנה של עבודה טיפולית בתחום העקמת, יצרתי שיטת טיפול המשלבת בין עקרונות הטיפול בעקמת בשיטת שרוט, ד״ר ריגו ספרד, לבין גישה, פרי פיתוחי, לשינוי פיזי תודעתי קבוע. הבשורה היא הדרך בה אני מחברת בין הפיסי להפנמה התודעתית של תבנית היציבה החדשה.

סיימתי את לימודי הפיזיותרפיה באוניברסיטת ת"א בשנת 1993. אחרי 10 שנות עבודה כפיזיותרפיסטית בבית חולים איכילוב ובקופות חולים בתחומי השיקום האורתופדי, הנוירולוגי והנשימתי, הרגשתי שהלב קורא לי להמשיך לחפש אחר תחום נוסף בעולם הטיפולי שיתאים לי יותר.

באחד הימים, בתקופה שעבדתי בקופת חולים הגיעה לטיפולי ילדה יפהפיה עם עקמת. זה סיקרן אותי מאד, הבנתי שזה תחום שלם ושזה מעניין אותי. מכיוון שלא היה מידע בארץ בנושא עקמת ויציבה, טסתי לברצלונה ולמדתי אצל ד״ר ריגו, אורתופד שיקומי, מומחה בעל שם בינלאומי לטיפול בעקמת ובניית מחוכים. לאורך השנים השתלמתי בקורסים נוספים מטעמו ואף הוכשרתי על ידו כמורה להדרכת שיטת Schroth לפיזיותרפיסטים בישראל, גישה יעודית לטיפול בליקויי יציבה ועקמת שמקורה בגרמניה.

לפני 10 שנים אחרי שידעתי כמעט הכל על עקמת וליקויי יציבה הרגשתי שהלב קורא לי לצאת למסע של חיפוש אחרי הדבק שיעזור לי ולמטופלי להפוך את תהליך השינוי היציבתי לקבוע. שיקח אותם לשינוי האמיתי. פניתי לתחומי ידע מגוונים וחקרתי אודות התהליך הנדרש להטמעה של הרגל חדש. למדתי שהתהליך מצריך שילוב של תשומת לב, סקרנות, ריכוז, התמדה ורגישות. פניתי ללמוד מיינדפולנס, פוקוסינג וסוגי מדיטציה שונים והתחלתי ליישמן בטיפול.

גישת "היציבה המודעת" נולדה אחרי 20 שנות חקירה של עולמות תוכן מתחום הגוף, תהליכי למידה מוטורית ותודעה. גישה המשלבת את עקרונות הטיפול בגישת Schroth עם שיטות תרגול של תשומת לב ריכוז וחקר התודעה. גישה המעוררת מוטיבציה לשינוי וסוללת דרך ללמוד הרגל חדש ולהפוך אותו לטבע שני.

הילד כל הזמן על המחשב ובסלולר, כבר יש לו גיבנת"

יש לי מתח בצוואר, נו בטח אני יושב הרבה שעות בעבודה וגם בדרכים

אני מתביישת לללכת לים

אנשים אומרים לי שהגב שלי נראה כפוף

ראשית, הגוף מתפקד טוב יותר, האיברים הפנימיים השלד והשרירים. מראה הגוף יפה יותר. העבודה הייחודית של שרירי היציבה, מהחוץ פנימה, מקבלת ביטוי בדימוי גוף חיובי ובטחון עצמי. הריכוז עולה, איתו גם היכולת להשיג הישגים. ללכת זקוף בעולם פותח דלתות למימוש חלומות.

Read More

השפעות היציבה המודעת

מי שיושב שעות רבות במהלך היום מתחיל מתישהו להתלונן על כאב. זה לא מפתיע,  היות ושרירי הגב והצוואר עובדים בצורה מאומצת. כשיש כאב אנחנו לא יכולים לתפקד טוב. הריכוז שלנו יורד, היות והמחשבה ממוקדת בכאב.
כשלומדים להניח את האיברים זה מעל זה, אין לחץ על המפרקים אין עבודה מאומצת של שרירים כנגד כוח הכבידה ואין יותר כאב!

Read More

פיתרון לכאבים

אנשים המתמודדים עם יציבה לקויה מתוסכלים מהמראה של הגוף

לעיתים שומעים הערות מהסביבה וזה בטח לא נעים לשמוע. התפקוד של הגוף במצב הזה לא מיטבי, בלשון המעטה. פעמים רבות הם פוגשים כאב פיזי. הסיכון להחמרה מבצבץ ברקע, היות וכוח הכבידה לא מפסיק להשפיע, לכן אנחנו רואים את החמרת הליקוי ככל שהשנים חולפות.

"ללכת שפוף בעולם, זה נראה בגוף ומושפע מהמצב הנפשי.
בתהליך שלנו נוכל להשפיע על הזדקפות היציבה דרך הגוף ודרך הסיפור האישי."

״

"ראיתי את התמונות מהאירוע האחרון, וואהו אני לא נראה טוב, משהו ביציבה שלי."

"

"אנשים אומרים לי שהגב שלי נהיה כפוף."

"

"אני מתביישת ללכת לים."

"

"יש לי מתח בצוואר, נו בטח אני הרי יושב המון שעות בעבודה וגם בדרכים."

"

"חיפשתי חגורה חדשה לגב, איזה מכשיר פלא שיעזור לי וכלום!"

"

"אני הולכת לחדר הכושר, למה זה לא עוזר לי עם היציבה?"

"

"הילד כל היום על המחשב ובסלולר, כבר יש לו גיבנת."

"

"אני רואה איך היא יושבת עם הראש למטה שעות לכיוון הסלולרי שלה, זה לא יכול להמשך ככה."

שמי איתמר בן 22 , פעם ראשונה שמקדיש מזמני האנוכי לכתיבת ביקורת על משהו

שנים שלא מצאתי פיזיותרפיסט שיעזור לי עם הכאבי גב , הגעתי לאיריס מהמלצה חמה של חברה, ופעם ראשונה שקיבלתי הכוונה טובה שאשכרה עזרה לי , מהרגע הראשון שנכנסתי לקליניקה של איריס הבנתי שמדובר בטיפול ששונה לחלוטין מכל מה שהכרתי עד כה , החל מהאיבחון חסר הפשרות והעצלנות שכה מאפיינת את התחום עד שיטת הטיפול המדויקת , הראשונה שעזרה לי .

איריס בזכותך קיבלתי חיים חדשים , שנים שלא הרגשתי חופשי כמו עכשיו, התחושה שלי היא שהעולם מחייך אלי מחדש, תודה לך , לקליניקה מקום חם בליבי ומניה ששמורה על גבי לעד!

איתמר, 22 | בוגר התוכנית

"אני יושב באוטו בדרך לעבודה, יושב בעבודה מהבוקר עד הערב, יושב באוטו בדרך חזרה הביתה, בא הביתה יושב לאכול ומול הטלויזיה. סוף סוף הגוף מקבל תרגול לשחרר את כל הנזק משעות של ישיבה."

ראיתי את התמונות מהאירוע האחרון, וואהו אני לא נראה טוב, משהו ביציבה שלי

חיפשתי חגורה חדשה לגב, איזה מכשיר פלא שיעזור לי וכלום!

אני רואה איך היא יושבת עם הראש למטה שעות לכיוון הסלולרי שלה, זה לא יכול להמשך ככה

אני הולכת לחדר הכושר, למה זה לא עוזר לי עם היציבה?"

חשוב לנו לשמוע על הלך החיים שלך, כמה שעות ישיבה יש לך ביום, אילו פעילויות יש לך מדי שבוע.באבחון נזהה האם בעיית היציבה שלך נובעת משינוי במבנה עמוד השדרה.אם כן, נפנה אותך להמשך טיפול פרטני ולאחר מכן ניתן יהיה להצטרף לתוכנית.אם מדובר בליקוי על רקע תנוחה לקויה של אזור הגו (הפלג העליון של הגוף), נמליץ על התרגול שיעזור לך ספציפית ולאורח החיים שלך. בקבוצת התרגול תתמיע את ההרגל החדש.

?מתי

התוכנית מתקיימת בימי השבוע בשעות גמישות על פי זמינות המשתתפים

למי זה מיועד?

התוכנית מיועדת לנשים, גברים
וילדים מגיל 10 ומעלה לאחר שלב האבחון

איך נרשמים לתוכנית?

בשלב הראשון קובעים מפגש אבחון ובדיקת התאמה לתוכנית.

אם הכל פיקס, לומדים בהרצאה ומקבלים ידע על עקרונות היציבה המודעת.

בשלב הבא מתחילים את התרגול, פעמיים בחודש, בקבוצה, במשך חצי שנה.

עלות התוכנית

496 ₪

לחודש למשך חצי שנה

המחיר כולל אבחון, הרצאה ותרגול בקבוצה פעמיים בחודש למשך שישה חודשים, כולל מע״מ ויחס אישי.

אחרי הטיפול הראשון

לפני

אחרי 

לפני 

אחרי

לפני

אחרי

מה זאת יציבה נכונה?

יציבה נכונה היא מנח נכון של חלקי השלד זה מעל  זה, כנגד כוח הכבידה, לצורך גיוס אוטומטי של שרירי היציבה, כך שמשאב האנרגיה והתפעול המכני מתקיימים במיטבם ומונעים שחיקת מפרקים והשענות על רצועות.

מאמץ נכון

יציבה טובה היא זו המאפשרת לגוף לעבור מתנוחה סטטית לתנועה בדרך היעילה ביותר.להגיע לשינוי לא מתוך עבודת שרירים מאולצת ולא מתוך תרגילי חיזוק או תמיכות גב שונות,אלא מתוך גיוס נכון של שרירי היציבה.

הבשורה של התוכנית

לא צריך לתרגל את זה כל החיים. זה אימון שמסתיים בסופו של דבר.מהרגע שההרגל הוטמע אין צורך להמשיך לתרגל,הגוף שומר על יציבה זקופה בלי מאמץ ובלי לחשוב על זה.התרגול יוביל לשינוי קבוע ותפקוד מיטיב.

bottom of page